Webbplatsen använder teknik som troligen inte stöds av din webbläsare som exempelvis Internet Explorer 11. Vissa saker kan se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Boka, ändra eller avboka tid

Boka, ändra eller avboka tid
Fyll i bokningskod och personnummer för den besöket gäller. Koden finns på din kallelse, tidlapp eller bokningsbekräftelse.

Boka tid
Här kan du boka tid på vissa av våra kliniker i allmäntandvården. Hittar du inte kliniken i listan så är den tyvärr inte bokningsbar. Klicka på frågetecknen för att läsa mer om vad som gäller för olika åldrar, för dig som har Frisktandvård och för olika behandlingar.

Alingsås
Borås
Essunga
Falköping
Göteborg
Götene
Herrljunga
Härryda
Karlsborg
Kungälv
Lerum
Lysekil
Mark
Mellerud
Mölndal
Orust
Partille
Skara
Skövde
Strömstad
Svenljunga
Tanum
Trollhättan
Töreboda
Uddevalla
Vänersborg
Åmål

Sista minuten
Ibland erbjuder vi sista minuten. Då får du 300 kronor rabatt per besök på någon av nedanstående behandlingar. Klicka på frågetecknet för att läsa vad som gäller för olika åldrar, för dig som har Frisktandvård och om våra olika behandlingar. Sista minuten gäller inte akuttandvård.

  • Undersökning
  • Polering, ta bort missfärgning och tandsten
  • Trasig tand eller annat besvär
Alingsås
Borås
Essunga
Falköping
Göteborg
Götene
Herrljunga
Härryda
Karlsborg
Kungälv
Lerum
Lysekil
Mark
Mellerud
Mölndal
Orust
Partille
Skara
Skövde
Strömstad
Svenljunga
Tanum
Trollhättan
Töreboda
Uddevalla
Vänersborg
Åmål

Akuttandvård
Vid akuta besvär ska du i första hand vända dig till din vanliga tandläkare eller tandvårdsklinik. Om de har stängt eller om du inte brukar gå till en särskild klinik är du välkommen att kontakta akuttandvården i det område du befinner dig. Akuttandvård finns på fyra platser i Västra Götaland:

För att boka, ändra eller avboka tid, använd vår webbtidbokning. Du kan även kontakta din klinik via telefon eller 1177 e-tjänster. Här nedan kan du läsa mer i detalj hur det fungerar.

Boka tid

Om du redan är patient hos oss får du automatiskt en kallelse när det är dags för ett besök. Det gäller både barn och vuxna, och dig som har Frisktandvård. Har du en digital brevlåda kan du få din kallelse i den, annars får du den som ett vanligt brev. Du kan också välja att få dina kallelser som sms.

Behöver du boka en tid, kan du göra det genom att kontakta den klinik du brukar gå till eller som du är intresserad av. På vissa kliniker i allmäntandvården går det att boka direkt här på webbplatsen. Hittar du inte en klinik i listan kan det bero på att den för tillfället inte kan ta emot nya patienter. Observera att du vid akuta besvär kan kontakta kliniken via telefon. Läs mer om akuttandvård via länken nedan. På våra specialistkliniker behövs remiss för undersökning och/eller behandling.

Remiss och egen vårdbegäran

Välja eller byta klinik

Vår digitala klinik

Via appen ”Folktandvården Västra Götaland” kan du träffa tandläkare i vår digitala klinik och få hjälp och råd på distans. Du kan välja mellan drop-in eller att boka en tid.

Folktandvårdens digitala klinik

Boka sista minuten

Vissa kliniker erbjuder sista minuten-tider i webbtidbokningen. Det går inte att ändra eller avboka en sista minuten-tid på webben. Sista minuten gäller inte akut tandvård. Sista minuten gäller enbart när man bokar via sista minuten i webbtidbokningen. 

Akuttandvård

Ändra tid

Du kan boka om din tid senast klockan 12.00 dagen före besöksdagen. Det går att göra i webbtidbokningen, via telefon till kliniken eller genom att skicka ett meddelande via 1177. Har du flera planerade tider i din behandling, eller tid på en specialistklinik kan du inte ändra i webbtidbokningen, kontakta istället kliniken via telefon.

Om bokningskoden

Har du Frisktandvård?

Tänk då på att den nya tiden ska vara inom din avtalsperiod. När ditt avtal upphör framgår av kontraktet. 

Gratis tandvård för barn och unga vuxna

Västra Götaland är tandvård gratis för barn och unga vuxna till och med det år man fyller 23. 

Avboka

Du kan boka av din tid senast klockan 12.00 dagen före besöket. Avbokar gör du i vår webbtidbokning, till din klinik via telefon eller så skickar du ett meddelande till kliniken via 1177. Om du blir sjuk samma dag måste kliniken få reda på det senast en timme efter öppningstiden aktuell dag. Har du flera planerade tider i din behandling, eller tid på en specialistklinik kan du inte avboka i webbtidbokningen, kontakta istället kliniken via telefon.

Om bokningskoden

Om du inte kommer

Får du förhinder och inte kommer på din bokade tid eller om du har lämnat återbud för sent, får du betala för det planerade besöket. Hur mycket du får betala beror på hur lång tid som var bokad.

Se våra priser

SMS-påminnelse

En till två dagar innan ditt bokade besök kan du få en påminnelse via SMS. Om SMS:et av någon anledning inte kommer fram till din mobil, gäller trots det din bokade tid. Tänk på att det är ditt ansvar att meddela kliniken om du byter telefonnummer.

Ändra kontaktuppgifter

Kontakta din klinik om du behöver göra en adressändring eller ändra telefonnummer. Det är viktigt att kliniken har rätt kontaktuppgifter till dig.


Senast uppdaterad: 2022-06-30 15:49