Webbplatsen använder teknik som troligen inte stöds av din webbläsare som exempelvis Internet Explorer 11. Vissa saker kan se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.

Gå direkt till huvudinnehållet

Bokningskod

Var hittar jag min bokningskod? Varför har jag inte fått någon? Hur bokar jag om utan kod? Läs mer här.

Bokningskoden brukar finnas:

  • På kallelsen som du har fått i brevlådan eller till din digitala brevlåda.
  • På en tidlapp som du har fått på kliniken.
  • I ett sms eller mail i samband med att du har bokat i vår webbtidbokning.

På vissa kallelser kan det stå "lösenord" istället för "bokningskod" - det är samma sak. 

Om du har tappat bort din bokningskod, kontakta din klinik för att få en ny.

Observera att Bank ID inte fungerar på vår webbtidbokning och det går inte att se bokade tider hos Folktandvården i 1177.

Om du saknar bokningskod

Om du inte har fått en bokningskod kan det bero på att:

  • Du har flera behandlingar inbokade som behöver genomföras med ett visst intervall. 
  • Du har tid på en av våra specialisttandvårdskliniker. I dagsläget finns bara ett fåtal specialisttandvårdskliniker med i vår webbtidbokning.
  • Du har bokat en sista minuten-tid som inte går att ändra eller avboka på webben.

Kontakta kliniken

Om du har tappat bort din bokningskod eller inte har fått någon kan du kontakta din klinik via telefon eller skicka meddelande via 1177 e-tjänster. För att skicka meddelande via 1177 e-tjänster följer du länken "Kontakta mig" alternativt "Skicka meddelande" som finns under den röda bannern för 1177 på varje kliniks webbsida här på vår webbplats.
Sök efter din klinik och hitta kontaktuppgifter

Du kan även logga in direkt i e-tjänsterna på 1177 och därifrån skicka meddelande till kliniken.
Logga in på 1177 e-tjänster

För att boka tid utan kod, se fliken "Boka tid" i webbtidbokningen.


Senast uppdaterad: 2022-12-14 13:05